הגר"י דרעי בריאיון: "המלחמה פה זה אם יש גיור כהלכה או גויים כהלכה"

מוטי סבן No Comments on הגר"י דרעי בריאיון: "המלחמה פה זה אם יש גיור כהלכה או גויים כהלכה"

הגאון הרב יהודה דרעי רבה הראשי של באר שבע בשיחה ל"מהדורה המרכזית" מתריע כל סכנת רפורמת הגיור, "לא תהיה דלת מסתובבת, לא יכול להיות שאדם שגר בתל אביב לא יוכל להישפט בירושלים, כך גם בעניין הגיור". הרב דרעי חשף כי בישיבת מועצת הרבנות הציע ללכת להידברות מול שר הדתות כהנא

צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב יהודה דרעי התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והסביר את הסכנה ברפורמת הגיור, "הרפורמה של הגיור התחילה לפחות במוצהר כאילו יש 340 אלף שמחכים להתגייר. נגישות לטובת הציבור וחלילה לא לקעקע את ההלכה".

הרב תקף את הרצון להרוס את מלאכת הגיור על פי ההלכה ואמר, "את המסיכה חשוב להוריד, זה השקר הגדול והמסווה הגדול והוא ברור. לא מדובר כאן שרבני העיר יגיירו, אלה שרב עיר ייקח איתו שני רבנים שהרבנות לא מכירה אותם, לא זו הבעייה".

הרב דרעי שב והבהיר כי "הם רוצים שרב עיר לא רק בעירו יכול לגייר, אלה לפתוח את שערי הערים בפני כל הרבנים. אם היו באים ואומרים כל רב עיר בעירו יוכל לגייר. על זה יש מה לדבר".

"אבל זה לא מה שהם רוצים, אלה תושב באר שבע שרב העיר שלו לא לרוחו והוא מחמיר בעיניו, והוא יילך לפתוח תהליך גיור במרכאות כפולות של מיקל שבעיננו זה לא גיור. המלחמה פה זה אם יש גיור כהלכה או גויים כהלכה" הבהיר הרב יהודה דרעי.

הרב ציין כי לאחר ישיבת מועצת הרבנות הראשית, "בנושא הגיור קיבלנו החלטה במועצת הרבנות הראשית לישראל, הרבנות לא תכיר בגיורים שלא נעשו על פי ההלכה ועל פי החלטות מועצת הרבנות הראשית, וברגע שהרבנות לא מכירה בכך לא יהיה גיור. וזה יהיה גיור רק בתעודת זהות כי אינם ירשמו לנישואים".

 



0 תגובות